evenadjective

  • ja平らな、平坦な
  • enhaving a flat, smooth, or level surface

Examples

PLAY
6:52 / --:--
Mute
1.
Well, Sapphire Makeup, I'm glad that you chose that picture
2.
because it is all about the simplicity of beautiful even skin, nice mascara,
3.
but really let that lip be the star.
PLAY
1:51 / --:--
Mute
1.
Here's a little trick: this thing turns.
2.
Oh, my goodness.
3.
- So you're gonna start. - All right, yep, okay good.
4.
- So I got this. - This is speed decorating.
5.
- Yeah, so I got that. - Yep, yep.
6.
Spread it in an even layer.
7.
- Yep, that looks good right there. - Okay.
8.
- I would serve this. - Oh, pretty good.
PLAY
2:29 / --:--
Mute
1.
So traditionally, here's what you do.
2.
You spoon on some sugar and smooth it out.
3.
I'm on Team Very Thin Layer of Sugar.
4.
Then you blast it with a butane torch.
5.
And it helps if you kinda rotate it as as you go, that gets you an even layer.
PLAY
6:03 / --:--
Mute
1.
Typically, we rest a steak for about 5 to 10 minutes depending on the thickness.
2.
The thicker the steak, the longer it rests.
3.
The T-bone steak has the tenderloin on the 1 side and a New York Strip on the other.
4.
Now, in my opinion, the route to the perfect steak when you have a non bone-in steak
5.
such as a sirloin steak, a tenderloin, a New York Strip, or a rib-eye is to first start
6.
by pan-searing it and then finishing it off in the oven.
7.
I like this method because a pan has an even surface area so I get more heat to my steak.
8.
And I get a nicer sear.
PLAY
0:49 / --:--
Mute
1.
With one face flat, I took the boards to the planer
2.
along with the other wide piece that was already pretty flat.
3.
I milled them all down until everything was smooth and even,
4.
which ended up being right around 3/4 of an inch.
PLAY
2:31 / --:--
Mute
1.
If there's rust buildup over here, but not as much over here, the brake rotor could sit unevenly.
2.
And that'll cause the brakes to warp.
3.
But if you use a wire brush, and brush all the rust off,
4.
so it's nice and smooth and even all around, you won't have that problem.

Other meanings for even...

evenadverb

  • ja~さえ(も)、~でさえ、~ですら
  • enused to emphasize something unexpected or surprising
PLAY
1:38 / --:--
Mute
1.
I slept through a fire once.
2.
I didn't even smell it.
3.
It was in your house?
4.
Yeah.
PLAY
1:38 / --:--
Mute
1.
Did someone say to take off our slacks?
2.
No. Not even close.
3.
Oh. Well, keep me posted.
PLAY
0:58 / --:--
Mute
1.
It's not even real snow.
2.
Look, it's dusting.
3.
Pitiful.
4.
Hey, Dwight!
5.
Oh!
PLAY
0:03 / --:--
Mute
1.
Are you swallowing them whole?
2.
You're eating them so fast.
3.
Are they even touching your tongue?
4.
Yes.
PLAY
0:06 / --:--
Mute
1.
We're food stain buds.
2.
Who are you wearing? Porridge?
3.
Oatmeal.
4.
Hmm.
5.
Oh, my God.
6.
He didn't even wipe it off.
7.
He's totally given up on life.
PLAY
4:20 / --:--
Mute
1.
My granddaughter is only 10 years old.
2.
You took away her whole family and never even given a reason why.
3.
That's all I wanna know.
4.
Why?
PLAY
5:55 / --:--
Mute
1.
At least he had mine engraved to Carly and yours to Tori.
2.
Yeah, at least — Wait.
3.
Mine says, “To Topi.”
4.
He didn’t even notice they got the engraving wrong.
5.
Unless he’s dating a third girl named Topi.

evenadverb

  • ja〜さえ、〜でも
  • enused to stress the difference between two things that are being compared
PLAY
0:56 / --:--
Mute
1.
Last time, I made a very generous offer.
2.
This time it's even more generous.
PLAY
8:09 / --:--
Mute
1.
This is much better than KFC.
2.
It’s even better than Family Mart fried chicken.
PLAY
0:35 / --:--
Mute
1.
Mid-morning dance party.
2.
She's dancing even better than normal.
PLAY
2:01 / --:--
Mute
1.
Honeycomb is a great treat by itself,
2.
but even more delicious when you mix it into my homemade ice cream base.
PLAY
0:35 / --:--
Mute
1.
It's comparable to Wagyu, but in my opinion, is perhaps even more delicious.